Różne metody płatności – dlaczego są ważne dla klienta?

Tematu metod płatności nie można pominąć, jeśli sklep internetowy ma działać w sposób zoptymalizowany. Nawet kilkanaście procent klientów rezygnuje z dokończenia zakupu, jeśli nie znajdzie preferowanego systemu płatności. Dlaczego różne metody płatności zwiększają szanse biznesu na powodzenie? Dowiedz się więcej.

Dlaczego odpowiednia metoda płatności jest ważna?

Dobry wybór metod płatności zwiększa szanse, że klient znajdzie dla siebie odpowiednią formę zapłaty przez Internet. Bo bez względu na to, jak bardzo ktoś jest zainteresowany Twoim produktem lub usługą: jeśli nie odnajdzie odpowiedniej formy zapłaty, prawdopodobnie anuluje zakup.

Warto pamiętać, że każdy klient zwraca uwagę na inne aspekty. Dlatego nie wystarczy jedna, odgórnie narzucona forma płatności. Dla jednego będzie się liczył czas dotarcia zapłaty do sprzedawcy, dla drugiego możliwość zapłaty kartą, a ktoś inny, kto przebywa za granicą, będzie chciał zrealizować szybką płatność bez zbędnych prowizji.

Dlaczego klienci chętnie sięgają po szybkie płatności online?

Uwzględnienie różnych metod płatności jest ważne w branży e-commerce. Kiedy klient decyduje się na zakupy w sklepie internetowym, liczy na to, że będzie mógł skorzystać z różnych szybkich płatności i oczekuje równie sprawnej obsługi zamówienia. Chce mieć pewność, że przelane pieniądze, czy to szybkim przelewem online, kartą lub BLIK-iem, od razu dotrą na konto odbiorcy i zlecenie będzie mogło być realizowane „od ręki”.

Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z operatorów płatności online. Na stronie https://www.przelewy24.pl/ znajdziesz aż 350 różnych metod płatności internetowych. Każda z nich ma swoje zalety, które klient może rozważyć i wybrać indywidualnie. To bogactwo opcji daje możliwość ciągłego dostosowywania zakresu metod płatności do Twojej firmy i wymagań Twoich klientów.

Jakie czynniki klienci biorą pod uwagę?

Podczas gdy opcje płatności stacjonarnych są ograniczone, świat online oferuje bogactwo możliwych metod zapłaty. To pierwsza kwestia, którą klient bierze pod uwagę przy dokonywaniu wyboru: czy podczas zakupów w Internecie, może oprócz tradycyjnego przelewu realizowanego w banku, wykorzystać inne metody, oferowane na przykład przez system przelewów online Przelewy24. Często też klienci zagraniczni zwracają uwagę na możliwość płatności walutowej bez dodatkowych opłat.

Należy również zwrócić uwagę na aspekty kosztów dla klienta: zarówno finansowych, jak i czasowych. Obejmują one na przykład:

  • opłaty transakcyjne i prowizje,
  • czas potrzebny na zaksięgowanie płatności na koncie,
  • opcje przetwarzania płatności,
  • konieczność skorzystania z pomocy personelu,
  • bezpieczeństwo transakcji.

Klient zawsze musi ufać sprzedawcy, płacąc z góry i mieć pewność, że jego pieniądze najlepiej od razu trafią na odpowiednie konto. W przypadku przewidywanych wysokich rachunków za zakupy dobrze jest też udostępnić kupującym możliwość płatności na raty.

W zależności od tego, czym handlujesz, co oferujesz i dla jakiej grupy odbiorców przeznaczasz swój towar lub usługi, zawsze warto wdrożyć więcej niż jedną metodę płatności.